banner

Kako kupiti rabljeni auto do 5000 eura?

user
calendar

Budžet vam je 5000 eura - nećete kupiti ništa novo za taj novac, ali sa malo sreće možete kupiti stvarno dobar i pouzdan auto. Danas ćemo se usredotočiti na gradske aute koji su sposobni za neki duži put, a da pri tome nećete morati rezervirati termine kod kiropraktičara.

Na vama je hoćete li rabljeni auto kupiti kod trgovca ili ćete se sami upustiti u traženje. U svakom slučaju, morate jako dobro pregledati i isprobati vozilo. Ako se ne razumijete u automobile, onda je najbolje da kod takve kupnje sa sobom povedete čovjeka od povjerenja koji se razumije u automobile i može procijeniti vozilo na prvi pogled. On će znati je li taj auto uopće vrijedan gledanja. Ukoliko odlučite ići kod trgovca, pročitajte malo recenzije autosalona, provjerite ima li na Facebooku kakva tema ili nešto slično. Također, ako se odlučite za kupnju, dobro se raspitajte o dodatnim pogodnostima koje se nude, poput garancije. Moguće je da ćete morati napraviti servis unutar 5 dana, pa ako to ne učinite, garancija neće vrijediti. Sve te informacije morate pažljivo shvatiti, a predložio bih da se sve dogovoreno stavi na papir i potpiše, jer ljudi se često uzbude kod kupnje auta i zaborave na te sitne stavke.

Ako se odlučite sami tražiti vozilo, morate konstantno i intenzivno pretraživati sve oglasnike. Možda će se Vaš budući auto pojaviti tamo gdje se najmanje nadate. Takvi auti koji su jako dobri i cijenom prihvatljivi obično se brzo prodaju, ponekad nestanu za samo 10 minuta. Tu nema oklijevanja i razmišljanja. Ako ste vi ili netko od vaših poznanika sigurni da je to dobar auto, dogovorite sastanak, pregledajte auto i, ako je sve u redu, kupite ga.

Na kraju, morate biti svjesni da kupujete rabljeno vozilo, pa je rijetko da će netko dati garanciju na takvo vozilo!

Idemo vidjeti TOP 10 vozila (napominjem da su ovo vozila starosti od 8-13 godina i s kilometražom do 200000 km).

10. Opel Corsa D serije

opel-corsa-d.jpeg

Za 5000 eura možete dobiti Opel Corsu F serije sa 1.2 16v benzinskim agregatom, s poprilično urednom kilometražom od nekih 100000-150000 km. Oprema uključuje klimu, ABS, servo volan, električni paket, a neki modeli imaju i tempomat.
Potrošnja takvog vozila pri normalnoj vožnji iznosi otprilike 6,5 L/100 km. Za razvod motora ovo vozilo koristi lanac, stoga je važno koristiti kvalitetno ulje kako bi lanac bio u dobrom stanju što duže.

9. Fiat Punto Evo

fiat-punto-evo.jpeg

Po mom mišljenju, ovo je ljepši auto od Corse te serije, poput malog Maseratija.
Također dolazi sa sličnom opremom, ali najvjerojatnije bez tempomata. Dostupan je i benzinski i dizelski agregat. Dizelski agregat je štedljiviji i ugrađuje se u dostavna vozila marke Citroen i Peugeot, kao i većinu talijanskih automobila, pa čak i Opel.

Ako puno putujete, preporučio bih dizela, a ako vozite kraće relacije, obični 1.2 benzinac je dobar izbor jer je jeftin za održavanje.

8. Opel Astra Classic

opel-astra-clasic.jpeg

Ovdje govorimo o Astri Classic, modelu koji se prodavao dok je već bio dostupan novi model Astre. Oprema je klasična kao i kod prethodnih modela, teško je za tu cijenu pronaći Astru s tempomatom. Ovdje bih preporučio benzinca koji ima malo veću potrošnju, ali je održavanje jeftinije.

7. Peugeot 308 Phase I

peugeot-308-phase-1.jpeg

Peugeotov model srednje klase, prve serije. Udoban i poprilično prostran auto. Možete pronaći verziju s panoramskim krovom, tempomatom, dvozonskom klimom (pazite da sa obje strane puše isto, klapnice su skupe ako nemate majstora koji zna popraviti sa setom za reparaciju), te aluminijskim felgama.
Kod ovih vozila preporučujem 1.6 HDI motor, odličan dizel. Ako je uredno održavan i ako ga budete održavali, trajat će dosta dugo. Možete razmotriti i benzinca, ali izbjegavajte modele s VTI motorom. Ako se odlučite za benzinca, očekujte veću potrošnju.

6. Citroen C4

citroen-c4.jpeg

Po podvozju je blizanac Peugeota 308, sličnih dimenzija, karakteristika, opreme i izbora motora. Sve što sam naveo za Peugeota vrijedi i za ovog Citroena. Ako se dvoumite, jednostavno kupite onaj koji vam se više sviđa.

5. Citroen C3

citroen-c3.jpeg

Simpatičan gradski auto koji dolazi s električnim servo upravljačem. Oprema je klasična, uz dodatak tempomata.

Što se motora tiče, preporučujem dizelski 1.4 HDI ili obični benzinac 1.4. Kod dizela može biti problema s bakrenim podloškama ispod brizgaljki, ali to je jeftin dio s malo više posla. Kod benzinca je servisiranje jako jeftino, a najveća mana mu je što će mu kad-tad procuriti brtva glave motora. To se rješava dosta jeftino u usporedbi s drugim modelima, nakon čega ćete biti mirni.

4. Renault Clio

renault-clio-.jpeg

Evo jednog Renaulta, malog modela Clio-a. Doći će u osnovnoj opremi sa klimom, električnim paketom, daljinskim i centralnim zaključavanjem, ali bez tempomata i keylessa. Što se motora tiče, u ovom cjenovnom rangu imat ćete opciju 1.2 običnog benzinca koji nije previše snažan, ali jeftin za održavanje i dugo će vas služiti. Potrošnja je oko 6L na 100 km normalne vožnje.

3. VW Polo

vw-polo.jpeg

Stavio sam ga na treće mjesto iz razloga što ćete morati staviti ruku u džep i izvući još par stotina eura. Dobit ćete ga sa klimom, električnim podizačima, daljinskim i centralnim zaključavanjem, ali za tu cijenu neće biti tempomata, naslona za ruku i komandi na upravljaču. Uz sve to, dolazi s običnim 1.2 benzinskim agregatom koji nije baš agilan i troši oko 7L na 100 km. Ipak, služit će vam jako dobro, a kada ga budete htjeli prodati, izgubit ćete manje nego na svim vozilima iznad njega.

2. Mazda 2

mazda-2.jpeg

Uz malo duže pretraživanje, naići ćete na dobro opremljenu verziju Mazde 2 s grijanjem sjedala, automatskom klimom i aluminijskim felgama.

Motor je dizel iz Peugeot/Citroen grupacije, identičan 1.6 HDI motoru, što je u redu, ali s navedenom opremom preporučio bih slabijeg 1.3 benzinca, klasični japanski motor, malo skuplji za održavanje od europskih kolega, ali ništa strašno. Međutim, puno pouzdaniji i kvalitetniji motor s potrošnjom od oko 6,5L. To je automobil koji zadržava svoju vrijednost, slično kao i sljedeći model.

1. Suzuki Swift

suzuki-swift-1.jpeg

Na prvom mjestu stavio sam ovaj automobil iz razloga što ga u tom cjenovnom rangu možete dobiti s odličnom opremom poput automatske klime, keyless sustava, grijanih sjedala i tempomata. U ponudi je 1.3 DDiS dizelski agregat iz Fiat grupacije, kao i kod nekih gore navedenih modela. No, bez dileme benzinski agregat je daleko bolji, 1.3 litra s razvodnim lancem, kao i kod Mazde 2. To je odličan japanski motor, a općenito je Swift vrlo dobar automobil.

Prošli smo kroz neke modele s tržišta. Postoje i veći i manji modeli različitih proizvođača koji su se također mogli naći ovdje, ali trenutne cijene na našem tržištu su porasle i neki modeli trenutno se ne uklapaju. Nadam se da ću vam pomoći pri kupnji vašeg sljedećeg rabljenog vozila i želim vam puno sreće i sigurnih kilometara.

Alen Mesić

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Zapadno.hr portala

edit_icon
ad
up
calendar-whitenext